تبلیغات رادیو جوان

چین استور لردصدا

جستجو در رادیو جوان

تعرفه

کانال رادیو جوان

کانال رادیو جوان

کانال تلگرام رسانه جوان

پخش مژه کرج

پخش مژه کرج

فروش آنلاین کلیه لوازم کاشت ، لیفت مژه و ابرو

دانلود آلبوم قدیمی تار از مرتضی نی داوود

یکشنبه 9 آگوست 2015 ۰ نظر 302,959 بازدید موضوع : آلبوم ایرانی ، آلبومهای قدیمی

دانلود آلبوم قدیمی شنیدنی تار از مرتضی نی داوود

آلبوم شنیدنی تار از استاد مرتضی نی داوود

مرتضی نی داوود آلبوم تار

Download Old Album By Morteza Ney Davood Called Taar

http://dl.face1music.net/radiojavan%201394/mordad%2094/18/Album%20Ghadimi/MOrteza%20Ney%20Davood.jpg

دانلود آلبوم قدیمی تار از مرتضی نی داوود


“مرتضی نی داوود” از شاگردان آقا حسینقلی و درویش خان بود. یعنی شاگرد دو استاد بزرگ در قرن گذشته. ایشان همچنین کسی بودند که با کشف و راهنمایی صدای قمرالملوک نقش بسزایی در موسیقی ایرانی گذاشته اند. تصنیف بسیار مشهور “مرغ سحر” که خوانندگان بسیاری آن را خوانده اند نیز از ساخته‌های ایشان است. صدای تار ایشان بسیار زیبا و ادامه رو قدما است. در هر صورت آلبوم پیش روی یکی دیگر از آثار برجای مانده از ایشان است که البته بسیار قدیمیست و میتوانید صدای ساز بکر ایشان را بشنوید.

زندگی نامه استاد مرتضی نی داوود :

در کودکی استعداد موسیقی وی آشکار شد و پدرش «بالا خان» که خود اهل موسیقی بوده و با تار و تنبک آشنایی داشت، او را به درس آقا حسینقلی استاد تار برد.

مرتضی خان دو سال نزد آقا حسینقلی و سه سال نزد شاگر برجسته او درویش خان ردیف موسیقی و تار نوازی را آموخت و موفق به دریافت نشان «تبرزین طلایی»، که به شاگردان ممتاز داده می‌شد، گردید. در اوایل بیست سالگی اقدام به تأسیس کلاسی برای تدریس تار و ردیف موسیقی ایرانی نمود که بعدها پس از مرگ نابهنگام استاد درویش خان ادامه آموزش شاگردان استادش را نیز برعهده گرفت.

آشنایی او با قمرالملوک وزیری در یک محفل خصوصی منجر به کشف یکی از بزرگ‌ترین استعدادهای آواز ایرانی می‌شود که در ادامه به همکاری آن دو انجامیده و قمر با آموختن از او بسیاری از ترانه‌های مشهور خود را اجرا کرد. بیشتر تصنیف‌ها و آوازهای قمر از سال ۱۳۰۳ به بعد با تار مرتضی خان نی‌داوود همراه بوده‌است.

نی داوود پس از تأسیس رادیو مانند هنرمندان دیگری چون رضا محجوبی، علی اکبر شهنازی، حبیب سماعی، ابوالحسن صبا و موسی معروفی، به همکاری با رادیو پرداخت. او برای خوانندگان معروفی چون قمرالملوک وزیری، ملوک ضرابی، روح انگیز، ادیب خوانساری، جواد بدیع زاده و غلامحسین بنان تصنیف ساخته یا با آوازشان تار نواخته‌است.

وی در سال ۱۳۴۸ اقدام به اجرا و ضبط در حدود ۳۰۰ گوشه از ردیف موسیقی ایرانی نمود که توسط انتشارات ماهور چاپ و نشر شده‌است. وی در سال‌های پس از انقلاب نیز به فعالیت‌های موسیقی خود به صورت محدود ادامه داده و در همین سال‌ها پیش درآمد اصفهان را به شیوه‌ای نو برای ارکستر بزرگ تنظیم نمود که موسیقی اصلی سریال هزار دستان به حساب می‌آید.

مرتضی نی داوود، سال‌ها در خیابان فردوسی تهران مغازه الکتریکی داشت و در سال ۱۳۵۹ به دنبال پاره‌ای از محدودیت‌های ایجاد شده، ترجیح داد به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کند.

وی در ۲ مرداد سال ۱۳۶۹ در سن نود سالگی در امریکا درگذشت. در همین سال استاد محمدرضا شجریان تصنیف مرغ سحر را -که از ساخته‌های نی‌داوود است- به یاد ایشان در کنسرت سروچمان اجرا کردند.

آثار

  • تصنیف مرغ سحر
  • تصنیف شاه من، ماه من
  • تصنیف مرغ حق
  • تصنیف آتش دل
  • پیش درآمد اصفهان
  • اجرای مفصل گوشه‌ها که توسط مؤسسهٔ ماهور منتشر شده‌است.
  • منبع » رادیو جوان

MP3 320

دانلود کل آلبوم در یک فایل زیپ

دانلود به صورت تکی


تبلیغات
صفحه پيشين
https://radiojavanhd.com/?p=15146
برای دانلود روی لینک دانلود راست کلیک کنید و گزینه save as ... را بزنید.

مطالب مشابه

نظر شما در انتظار بررسی است و پس از تایید مدیریت در سایت نمایش داده میشود.

در نظرات به هیچ کس توهین نکنید و از الفاظ رکیک استفاده نکنید.

نظر خود را به صورت پارسی تایپ کنید.

لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

نظر خود را ارسال کنید.